niedziela, 9 lutego 2014

slangiem bączkowo-miłostkowym powiedziawszy.

A co powiedziawszy slangiem bączkowo-miłostkowym? A prawie wszystko. 

Kiedy w Twoim świecie pojawia się mały dwunożny człowieczek wszystko się zmienia: priorytety,myślenie,Twój rozkład dnia i nocy,ilość tkanki tłuszczowej na brzuchu..., itd.,itp.

Zmienia się też sposób w jaki mówisz,przynajmniej mnie się zmienił.
Dlatego też postanowiłam uwiecznić na tym blogusiu moje złote myśli wypowiadane do Jakubka,będzie to kiedyś wspaniała pamiątka( mam nadzieję) :) . Czasami to sobie myślę,że jak wariatka gadam do Dziecka. Jednak najważniejszy jest fakt,że ten język do Syna trafia,a bynajmniej zdaje się on rozumieć troszeczkę.

Kawka na stół i jak na spowiedzi. 

Do tej pory praktycznie przez 3/4 doby byłam z Bączkiem sama. Dużo wisiałam na telefonie dzwoniąc do siostry ,ale w sumie moim głównym słuchaczem było Dziecko. Opowiadając mu o przeróżnych rzeczach zawsze zadaję mu jedno pytanie: :" CZY TY O TYM WIESZ?". I przykład : " Mama teraz osoli ten makaronik Synulku,CZY TY O TYM WIESZ?" - może wpoiłam mu już fakt,że makaron się soli( co poniektórzy tego nie wiedzą).
Zadaję mu również jeszcze dwa inne pytania , na które sama sobie za chwilę odpowiadam . Mianowicie : "SKĄD TY SIĘ WZIĄŁEŚ TAKI PIĘKNY?" oraz "CZY TY Z TEGO BRZUSZKA TAKI PIĘKNY WYSZEDŁEŚ?" - :D

Mówiąc slangiem naszym stópki stały się STOPENCJUSZAMI,nóżki KOPYTNIKAMI

(Taka sytuacja: pielęgniarka w przychodni mierzy wysokość Bączka.
Proszę dziecko : " Kubusiu rozprostuj kopytniki" :P ), pupka DUPENCJUSZKĄ, kupka KUPENCJUSZKĄ ,pielucha PAMPERSIOKIEM . 
 Jakieś pytania? :)

Mamy też specjalny system całutkowania ( kolejność mega-ważna!): paluszki,piętuszka,kosteczka,łydeczka,kolanko,udeczko,dupeczka,brzuszeczek. 


Przy zmianie pampersa przywykłam pytać Synuśka :" SĄ TYLKO SIUŚKI CZY TEŻ JAKIEŚ KUPKI?".

Kiedy wymachuje łapkami tak byle tylko w twarz mą utrafić mówię : "NIE ROBIŁEM MAMIE KRZYWDECZKI" .
Zastanawialiśmy się też z Łukaszem czy BĄCZEK TO JEST CZA-CZA-CZA , TRA-LA-LA CZY HOP-SA-SA. Ostatnio sie przekonaliśmy,ze jednak ,że to co odstawia w bujaczku-leżaczku opowiada się za niepodważalnym zwycięstwem HOP-SA-SA w konkursie na najlepszy 3-sylabowy tytuł bączkowy . 

Najczęściej jednak(nieskończoną ilość razy dziennie) wypowiadam inną kwestię :

"MAMA NIE WYTRZYMA Z TEJ MIŁOŚCI". 

Brzmi absurdalnie,śmiesznie,dziwacznie? 

Nie ,kiedy w każdym z Tych zdań,pytań czy stwierdzeń wyczuć można tyle miłości,że aż wytrzymać nie można ;).
I nie ,kiedy towarzyszy temu uśmiech i Twój i Dziecka przede wszystkim. 




                                                                                                                                                                                                                           MM.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz